GHETTO FOOTBALL
IELU FUTBOLS 3 PRET 3
2024. GADA SEZONAS NOLIKUMS
SEZONA
Sezona norisinās no 15. maija līdz 14. augustam, 13 posmi Rīgā ieskaitot Superfinālu 14. augustā un 6 izbraukuma posmi.
Izbraukuma posmi:
PAMATNOTEIKUMI
Spēles tiek aizvadītas, balstoties uz futbola spēles pamatprincipiem.
Spēles notiek bez tiesnešiem, tās tiek balstītas uz Fair Play un cieņas izpausmēm. Strīdīgu situāciju gadījumos situāciju izšķir turnīra organizētāji.
Piezīme: Ja spēle ir filmēta, tad Ghetto Football patur tiesības pēc video noskatīšanās piešķirt vārtus vai bullīti, diskvalificēt spēlētāju vai komandu, likt pārspēlēt spēli, kā arī piešķirt tehnisko zaudējumu/uzvaru kādai no komandām.
GRUPAS
LAUKUMS
Spēles norisinās uz 15x10m liela ielu futbola laukuma ar apmalēm.
LAIKS
Vienas spēles ilgums ir 7 minūtes, bet spēles laiks var tikt mainīts atkarībā no komandu skaita grupā.
FORMĀTS
Spēles aizvada divas komandas, kas sastāv no 3 spēlētājiem laukumā un 1 spēlētāja maiņā.
Nav vārtsargu, neviens nedrīkst spēlēt ar rokām, bet ikviens var aizsargāt savus vārtus ar visu pārējo ķermeni.
Spēlēs izmanto 4.5 izmēra bumbu (JOMA, Futsal bumbu)
EKIPĒJUMS
Ekipējumam jābūt atbilstošam ielu futbola spēlēm. Apaviem jābūt bez radzēm un nekādā citā veidā bīstamām savai un citu veselībai.
Aizliegtas rotaslietas un citi objekti (telefoni, atslēgas), kas var radīt traumas sev vai citiem.
Kabatām jābūt tukšām.
Cepures un naģenes ir atļautas.
KĀ UZSĀKT SPĒLI
Lai noteiktu, kura komanda uzsāk spēli ar bumbu, komandas kapteiņi izspēlē “Akmens-šķēres-papīrītis”. Uzvarētājs iegūst bumbu. Spēle var tikt uzsākta no jebkuras vietas komandas aizsardzības laukuma pusē izdarot piespēli.
VĀRTU GŪŠANA
Vārtus var gūt no jebkuras laukuma atrašanās vietas.
Raidījumi savos vārtos skaitās no jebkuras vietas laukumā, bumbai neskarot laukuma apmales no spēlētāja pieskāriena bumbai, līdz tās nonākšanai vārtos.
Vārti tiek ieskaitīti arī tad, ja aizsardzības spēlētājs apzināti atvaira bumbu ar rokām.
Vārti neskaitās:
BUMBA ĀRPUS SPĒLES
Ja bumba pamet laukumu, pieskaroties pretiniekam, laukuma konstrukcijai vai atsitoties pret zemi, spēle atsākas no tās vietas, kas ir vistuvāk tai vietai, kur bumba šķērsoja apmali. Izsitot bumbu no laukuma, bumba pienākas otrai komandai, spēle atsākas ar piespēli. Komandai, kas aizsargājas, jābūt vismaz 3 metru attālumā no bumbas, kad tā tiek ievadīta spēlē.
Ja bumba ir izsista pa taisno ārpus laukuma robežām, nepieskaroties nekam citam (cits spēlētājs, laukuma konstrukcija, zeme), tad tiek piešķirts izgājiens 1 pret 1 jeb “bullītis” uz tās komandas vārtiem, kas izsita bumbu.
SPĒLES ATSĀKŠANA
Pēc ielaistiem vārtiem, spēle atsākas ar piespēli no vārtu priekšas. Sist pa pretinieka vārtiem drīkst tikai pēc šīs piespēles izdarīšanas. Otra komanda bumbai nedrīkst būt tuvāk par 3 metriem, kad tiek atsākta spēle ar piespēli.
PĀRKĀPUMI
Kad tiek izdarīti nejauši, mazi pārkāpumi, spēlētāja stumšana apmalē vai arī nejauša spēle ar roku - bumba tiek atdota otrai komandai un spēle tiek atsākta.
Bet, ja ir rupji pārkāpumi vai apzināta spēle ar roku - tiek piešķirts izgājiens 1 pret 1 jeb “bullītis”.
Izdarot daudz mazus pārkāpumus, lai vilcinātu spēli, tiek izdarīts brīdinājums no organizatoru puses, šādi turpinot, pēc šāda veida trešā brīdinājuma komanda tiek diskvalificēta.
Rupji pārkāpumi:
pārkāpjot noteikumus no aizmugures, kad tiek liegta acīmredzama iespēja raidīt bumbu tukšos vārtos
Diskvalifikācija var tikt piešķirta (uz turnīru, posmu, sezonu vai mūžīgi) atkarībā no turnīra organizatora ieskatiem.
Spēlētāja vai komandas diskvalifikācija tiek piešķirta šādos gadījumos:
Organizētāji patur tiesības diskvalificēt un liegt iespēju atrasties organizētāju veidotajos pasākumos spēlētājam vai komandai, ja netiek ievērots sportiskais gars, netiek ievēroti Ghetto Football noteikumi, netiek klausīti organizetāji, izturas pārāk agresīvi un rupji.
1 PRET 1 IZGĀJIENS JEB “BULLĪTIS”
Sākuma pozīcijas: kad tiek piešķirts 1 pret 1 izgājiens jeb “bullītis”, aizsargājošās komandas spēlētājs stājas vārtos un nostājas uz vārtu līnijas, uzbrūkošās komandas spēlētājs ar bumbu atrodas uz laukuma viduslīnijas vai aiz tās. Kad abi spēlētāji ir apstiprinājuši savu gatavību viens otram, uzbrūkošās komandas spēlētājs var sākt kustību. Aizsargājošās komandas spēlētājs var pamest vārtu līniju (kustēties uz priekšu, cik tālu vien vēlas), pēc uzbrucēja laukuma viduslīnijas šķērsošanas.
“Bullīšu” uzbrukuma noteikumi: uzbrūkošais spēlētājs sāk kustību šķērsojot laukuma viduslīniju ar bumbu uz priekšu, pieskārienu skaits ir neierobežots un kustēties var jebkurā virzienā (uz priekšu, sāniem, uz aizmuguri). Kad uzbrucējs ir izdarījis sitienu, pazaudējis kontroli pār bumbu un/vai aizsargs pieskaras bumbai, uzbrucējam vairs nav tiesību pieskarties bumbai vēlreiz. Vārti neskaitās, ja bumba atsitas pret laukuma apmali. Vārti skaitās, ja bumba ielido pa taisno vārtos, pieskaras aizsargam vai vārtu konstrukcijai un ieripo/ielido vārtos.
“Bullīšu” aizsardzības noteikumi: aizsardzības spēlētājs sāk uz vārtu līnijas. Aizsargs var pamest vārtu līniju pēc uzbrucēja laukuma viduslīnijas šķērsošanas. Aizsargs var iziet cik tālu vien vēlas. Aizsargs nevar izmantot rokas, lai aizsargātu vārtus. Acīmredzama pārkāpuma gadījumā, aizsargājot vārtus vai neapzinātas spēles ar roku gadījumā - tiek ieskaitīti vārti. (Tikai organizētāji var to izlemt)
Spēles atsākšana: tāds pats princips kā SPĒLES ATSĀKŠANA punktā.
BRĪDINĀJUMI
Ja spēle kļūst rupja, spēlētāji tiek grūsti apmalēs vairākkārt vai tiek apzināti vilcināts laiks, vai tiek veikti daudz sīki pārkāpumi, ar mērķi vilcināt laiku, organizētāji var brīdināt komandu to pārtraukt darīt un atdot bumbu pretiniekiem. Var būt 2 brīdinājumi un pēc trešā brīdinājuma saņemšanas komanda vai spēlētājs tiek diskvalificēti no turnīra, sezonas vai mūžīgi.
MAIŅAS
Maiņu skaits ir neierobežots. Spēlētājs, kas nāk laukumā, drīkst uznākt tikai tad, kad maināmais spēlētājs ir pametis laukumu. Maiņai jānotiek vienā vietā - kur spēlētājs nonāk no laukuma, tur otrs spēlētājs arī uznāk uz laukuma.
TEHNISKAIS ZAUDĒJUMS
Spēle tiek atcelta, ja kāda no komandām nav ieradusies uz spēli. Tādā gadījumā komandai tiek piešķirts tehniskais zaudējums un komandai, kas ir ieradusies uz spēli, tiek piešķirta tehniskā uzvara 3:0. Spēļu saraksts tiek izveidots pirms turnīra sākuma, tādēļ komandām jāseko tam līdzi.
Tehnisko zaudējumu komanda iegūst, ja uz spēli nav ieradušies 2. minūtes, pēc spēles sākuma.
REĢISTRĀCIJA
Spēlētāju reģistrācija
Spēlētājiem, lai varētu piedalīties Ghetto Football organizētajos turnīros, jāsaņem biedra karte.
Komandu reģistrācija
Komanda ar tās nosaukumu tiek reģistrēta dalībai turnīrā. Komandas nosaukumu sezonas laikā nevar mainīt. Ja kādā no posmiem komanda piedalās ar citu nosaukumu, tad ranga punkti tiek skaitīti atsevišķi, nevis summēti.
2005. dzimšanas gada un jaunāki spēlētāji vienas dienas ietvaros nevar vienlaicīgi piedalīties U19 un 20+ vecuma grupu turnīros (jāizvēlas viena vecuma grupa).
Vienlaicīgi abās grupās drīkst spēlēt 1. spēlētājs
TURNĪRS
Turnīra norises secība: grupu turnīrs, izslēgšanas spēles. Grupu turnīrā ir iespējami neizšķirti.
Grupu turnīrs
Uzvara - 3 punkti
Neizšķirts - 2 punkts
Zaudējums - 1 punkti
Algoritms vietu noteikšanai grupā, ja ir vienāds punktu skaits:
* ja komandai ir 1 vai vārāki tehniskie zaudējumi - komanda automātiski ieņem zemāko vietu un šīs komandas spēļu rezultāti netiek ņemti vērā, lai noteiktu pārējo komandu vietu sadalījumu
** ja visi iepriekšminētie lielumi ir vienādi - uzvarētājs tiek noteikts “bullīšu” sērijā, kurā piedalās 3 cilvēki no katras komandas
Izslēgšanas spēles
Atkarībā no komandu skaita turnīrā, izslēgšanas spēles var sākties no 1/16 fināla, astotdaļfināla, ceturtdaļfināla, pusfināla. Pēc tam tiek aizvadītas spēles par 1. vietu un par 3. vietu.
“Bullīšu” sērija
Gadījumā, ja izslēgšanas spēlēs vai spēlēs par vietām, tiek fiksēts neizšķirts, tad tiek aizvadīta “bullīšu” sērija.
Sērijā ir 3 kārtas, komandu spēlētāji sadalās pāros (viens pret otru gan uzbrūk, gan aizsargājas 1 kārtas ietvaros). Ja pēc 3 kārtām netiek noteikti uzvarētāji, sākot ar 4. kārtu, tiek pielietots “sudden death” noteikums jeb sērija noris līdz pirmajai kļūdai. Sākot ar 4. kārtu, var mainīt pretspēlētāju pārus un secību.
RANGS
Katra komanda saņem ranga punktus katrā vienas dienas turnīrā, balstoties uz savu rezultātu, kas veido kopējo reitingu. Jo augstāk komanda reitingā, jo lielāka iespēja piedalīties sezonas Superfinālā.
VIETA | PUNKTI |
1 | 1500 |
2 | 1300 |
3 | 1200 |
4 | 1000 |
5 | 950 |
6 | 900 |
7 | 850 |
8 | 800 |
9 | 775 |
10 | 750 |
11 | 725 |
12 | 700 |
13 | 675 |
14 | 650 |
15 | 625 |
16 | 600 |
17 | 588 |
18 | 575 |
19 | 563 |
20 | 550 |
21 | 538 |
22 | 525 |
23 | 513 |
24 | 500 |
25 | 488 |
26 | 475 |
27 | 463 |
28 | 450 |
29 | 438 |
30 | 425 |
31 | 413 |
32 | 400 |
33 | 388 |
34 | 375 |
35 | 363 |
36 | 350 |
37 | 338 |
38 | 325 |
39 | 313 |
40 | 300 |
41 | 288 |
42 | 275 |
43 | 263 |
44 | 250 |
45 | 238 |
46 | 225 |
47 | 213 |
48 | 200 |
49> | 200 |
*vienāda punktu skaita gadījumā augstāku vietu ieņems komanda, kura ir izcīnījusi augstāko vietu kādā no posmiem.
Piemērs: 2 komandām ir 30 punkti. Komanda A (4. vieta (10p.), 5.-8. vieta (8p.), 5.-8. vieta (8p.), 17.-32. vieta (4p.)) un Komanda B (3. vieta (12p.), 4. vieta (10p.), 5.-8. vieta (8p.), augstāka vieta rangā būs Komandai B, jo ir iegūta 3. vieta kādā no posmiem, bet Komandai A tikai 4. vieta.
SUPERFINĀLS
OPEN grupā superfinālā tiek 20 labākās komandas;
U19 grupā superfinālā tiek 20 labākās komandas;
U16 grupā superfinālā tiek 20 labākās komandas;
U14 grupā superfinālā tiek 20 labākās komandas;
U12 grupā superfinālā tiek 8 labākās komandas;
LADY grupā superfinālā tiek 8 labākās komandas.
Komandas sastāvā superfinālā drīkst piedalīties tie spēlētāji, kas komandā ir nospēlējuši vismaz 1 posmā.
Piedaloties sacensībās, tai skaitā, kā apmeklētājs, personas dod savu piekrišanu veikt personu datu apstrādi, vienlaikus ļaujot paust savu vēlmi nepubliskot personas datus. Fotogrāfijas un/vai video attēli var tikt publicēti tīmekļa vietnēs, sociālajos tīklos, drukātajos izdevumos, TV ierakstos un tiešraidēs.